MT1-S module
- ( 0 Review)
Oki MPS-200 vervanger voor verschillende types Honda's.
Dit moduul is niet meer door de originele fabrikant leverbaar en heeft zijn 'beste tijd' gehad. Na anderhalf jaar test en research werk kunnen wij u een goed en betrouwbaar product aanbieden. Dit product is plug en play voor alle voortuigen waar de Oki MPS-200 of de NEC module ooit op geleverd is.
Na jaren productie van de MT1 en MT1-3, als vervanger voor de OKI-mps 200 en de NEC ontsteking module, komt Mark Tronics met een nieuwe versie. Mark Tronics heeft een geheel nieuwe serie in produktie genomen voor de vier en twee cylinder motoren waar origineel de OKI-mps 200 of de NEC module bij geleverd werd.
Het gaat hierbij om de CB650, CB 750, CB900, CB1100, CX500, CX650, GL500, GL650, GL1100
Zie ook pagina geschikte motoren MT1-S
Deze module heet de MT1-S en is voorzien van een aluminium gegoten behuizing als origineel, voorzien van een blauwe status indicatie led.
Door nieuwe technnische ontwikkelingen- zoals de gekozen electronica van de MT modules- genereren de nieuwe modellen op een andere manier een vonk ten opzichte van de originele OKI-mps 200 en de NEC module. De ontsteking timing blijft echter gelijk aan het origineel.
Deze keuze resulteert in minder vlamfronten bij aanvang van de ontbranding, waardoor de motor beter in balans loopt.
Het gevolg van een motor die beter in balans loopt is:
- Een lager brandstop verbruik
- Merkbaar meer vermogen
- Beter en egaler gas response
- Minder uitstoot schadelijke stoffen, CO, HC en CO2
- Mechanisch minder slijtage
Voor een betaalbare prijs biedt Mark Tronics een vervanger van de OKI-mps 200 en de NEC module . U krijgt hierbij niet alleen een motor die weer rijdt, maar ook een die nog beter presteert.
CB1000 CB1100 CB650 CB750 CB900 CBX | CX500 CX650 GL1100 GL500 GL650 |
The MT ontstekingsmodules zijn getest op de volgende motor typen:
CB1000
- CB1000C-D 1983 1000 CB1000 Custom Street
- CB1100F-D 1983 1100 CB1100F Street
- CB650-A 1980 650 CB650 Street
- CB650-B 1981 650 CB650 Street
- CB650-C 1982 650 CB650 Street
- CB650C-A 1980 650 CB650 Custom Street
- CB650C-B 1981 650 CB650 Custom Street
- CB650SC-C 1982 650 Nighthawk 650 Street
- CB650-Z 1979 650 CB650 Street
- CB750C-A 1980 750 750 Custom Street
- CB750C-B 1981 750 750 Custom Street
- CB750C-C 1982 750 750 Custom Street
- CB750F-A 1980 750 750 Super Sport Street
- CB750F-B 1981 750 750 Super Sport Street
- CB750F-C 1982 750 750 Super Sport Street
- CB750F-Z 1979 750 750 Super Sport Street
- CB750K-A 1980 750 750 Four Street
- CB750K-B 1981 750 750 Four Street
- CB750K-C 1982 750 750 Four Street
- CB750K-Z 1979 750 750 Four Street
- CB750L-Z 1979 750 750 Four Limited Anniverary Model Street
- CB750SC-C 1982 750 Nighthawk 750 Street
- CB750SC-D 1983 750 Nighthawk 750 Street
- CB900C-A 1980 900 900 Custom Street
- CB900C-B 1981 900 900 Custom Street
- CB900C-C 1982 900 900 Custom Street
- CB900F-B 1981 900 900 Super Sport Street
- CB900F-C 1982 900 900 Super Sport Street
- CBX-B 1981 1047 CBX
- CBX-C 1982 1047 CBX Street
- CBX-Z 1978 - 1980 CB1 SC03 ( 3 in 1 module )
- CX500 1978 500 CX500 Street
- CX500C-A 1980 500 CX500C Custom Street
- CX500C-B 1981 500 CX500C Custom Street
- CX500C-C 1982 500 CX500C Custom Street
- CX500C-Z 1979 500 CX500C Custom Street
- CX500D-A 1980 500 CX500D Deluxe Street
- CX500D-B 1981 500 CX500D Deluxe Street
- CX500D-Z 1979 500 CX500D Deluxe Street
- CX500-Z 1979 500 CX500 Street
- CX650C-D 1983 650 CX650C Custom Street
- GL1100-A 1980 1100 GL1100 Goldwing Standard Street
- GL1100A-C 1982 1100 GL1100A Goldwing Aspencade Touring
- GL1100A-D 1983 1100 GL1100A Goldwing Aspencade Tou
Afbeeldingen van enkele testresultaten, gemeten middels het achterwiel op een TTE testbank.
Afhankelijk van diverse variabelen, kunnen de resultaten van gelijksoortiige motoren verschillen.
De zwarte/blauwe lijnen zijn van de oude modules.
De gele/rode lijnen zijn van de vervangende MT modules.